El peix no mossega
El projecte de nova creació “El peix no mossega” té com a objectiu promocionar el consum del producte de proximitat vinculat al sector primari, millorar el posicionament d’aquest producte al mercat local i promoure la marca “Blanes, arran de mar”. Aquesta acció està dissenyada en diferents fases per tal d’assolir els objectius.
El projecte “El peix no mossega” és una campanya publicitària que preveu dues accions principals per a la promoció del consum de peix de llotja a Blanes.
1. Creació de la web
Aquest espai recull totes les iniciatives GALP desenvolupades i executades per l’Ajuntament de Blanes des de l’any 2022, incloses les col·laboracions amb el teixit productiu, comercial, hoteleria, restauració i turisme.
L’espai web conté diversos apartats sobre el peix de llotja i el món pesquer: Menja, Coneix, Compra, Cuina i Forma’t .
En aquests apartats s’inclouen videocàpsules explicatives protagonitzades per diferents testimonis professionals (com les peixateres de Blanes i la nutricionista del CAP II de l’Institut Català de la Salut) i testimonis de blanencs i blanenques. Podrem trobar-hi informacions molt diverses: consells perquè no s’enganxi el peix a la paella, per reconèixer un peix fresc , per congelar-lo, nutrients i propietats… o informació sobre les varietats dels peixos preferits pels blanencs i blanenques, entre moltes altres aportacions.
La web inclou, també, informació sobre les principals espècies que es pesquen a Blanes, sobre la confraria de pescadors, un receptari i el documental “Blanes, vides arran de mar” , entre d’altres.
2. Creació d’un espot publicitari
Protagonitzat per persones de la Vila i emès en diferents formats a través dels mitjans de comunicació municipals, xarxes socials, ràdio Marina i OCINE de Blanes.